Monday, May 5, 2014

~Dengarlah~=~

Assalamualaikum
lama rasanya aku tak teroka blog kawan2.. pagi hari yang blur membuatkan aku termenung dan blogwalking..(setekah menyiapkan nota untuk kelas kul 9.am ok)

ermm satu perasaan yang sukar untuk diluahkan...
bak kata org diluah mati mak ditelan mati bapak  (betul ke)
need someone who can borrow me theie ears..plzzz ... 
sob..sob..sob

Ya Allah
Yaa Allah sahaja tempat ak mengadu
Dia yang menenangkan setelah mendengar
macam mana nak tahu Dia mendengar
setelah mengadu kita akan tenang
Yaa
Dia Yang Maha Menenagkan

Allah adalah sumber kekuatan
Ya Allah aku rasa diri ini tidak mampu
Maka mampukan lah aku dengan KEkuatanMu
Penat Ya Allah, 
Permudahkan urusan aku untuk habiskan pengajianku
ramai yang kata faham tetapi tidak faham
hanya Engkau yang faham

aku di sapa oleh sebuah kata motivasi
hasil selakkan buku yang bermotivasi
Terima Kasih Allah atas panduan hati

~nukilan itu berbunyi~

Apabila kita fikir lelah
maka
Kita merasa lelah
Apabila kita hendak menang tetapi kita fikir
Kita tidak mampu, maka
Kita hampir pasti tidak memang
Apabila kita fikir kita kalah , maka
Kita pasti sudah kalah,
Kerana di dunia luar kita mendapati
Kejayaan bermula dengan kemahuan seseorang
Semua itu ada dalam fikiran kita
Perjuangan hidup tidak selalunya mendatangi
Orang yang lebih kuat dan cepat
Tetapi cepat atau lambatnya orang yang menang itu
Adalah org yang berfikir dia mampu menang
~ Norman Vincent Peale~

No comments: