Wednesday, July 18, 2018

Ujian Allah Datang Lagi #TripletsA

Assalamualaikum...
Lama tidak bersiaran hahaha
Alhamdulillah pagi ini che cahaya berpeluang untuk membuat taipan.
Maha suci Allah... Dia Maha Merancang...
Allah menguji che cahaya dengan anak2..
Si kembar tidak sihat
Si Abang2 pun sama
Menjaga 5 anak tidak sihat sekaligus sangat2 menguji kesabaran dan tahap kemarahan che cahaya.
Allahu.. Allah maha mengetahui

Alhamdulillah mama che cahaya datang membantu.. Allah titipkan pembantu dikala che cahaya rasa sangat2 kepenatan... Che Cahaya mula mengamalkan zikir Fatimah setiap kali lepas solat subuh dan Isya.. Alhamdulillah Allah berikan kekuatan..
Hari ke 6 anak2 tidak sihat
semalam si kembar demamnya masih tinggi... Risau juga di hati.. Mohon sahabat doakan anak2 che cahaya cepat sembuhnya..
4 malam mama melihat che chaya berjaga malam menguruskan anak2 tidak sihat...turut membuatkan dia risau..
mama pesan agar che cahaya jangan pendam rasa penat dan stress..luahkan takut nanti jadi something yang kita x mau jadi..
Mula2 fikir insyaAllah tak akan jadi apa2

Then mula bersuara di Group Whatsapp Triplet Mommy.. rupanya benar... bila badan terlalu penat uruskan anak2.. akan mula tekanan dalam jiwa.. tido x cukup.. badan letih... maka akan mula nampak sesuatu yg kita xmau langsung lihat.. akan dengar suara2 yang tidak tidak pernah terlintas nak dengar..
terjadi pada seorang sahabat apabila menguruskan 6 orang anak yang chiken pox serentak.. Cik cahaya daat bayangkan...( aku baru 5 dah rasa nak pengsan).

Alhamdulillah Che Cahaya juga serasi dengan ESP as energy booster.. Mommy2 yg bekerja..dan jaga nak sendiri cubalah sayang ESP ni..memang sangat2 membantu..
Suami2 yang tidak mampu membantu isteri..
Kadang che cahaya faham bukan suami tidak mahu membantu..macam suami che cahaya sendiri..kerjanya mencari rezeki dengan berniaga menjadi kekangan dalam membantu memguruskan keluarga..tapi kalau hari dia cuti Alhamdulillah....

che cahaya mohon sangat2 belikan lah..hadiahkanlah rewardlah isteri anda.. mereka penat..sangat2 penat... walaupun mereka tidak kerja sekuat anda tapi percayalah mereka penat..emosi mereka penat... minda mereka penat... tidak salah berbelanja untuk insan yang banyak bekorban nyawa melahirkan zuriat kita..bekorban masa malam menjaga dan menyusu anak2 kita.. bekorban masa lapang dengan urusan rumah tangga kita...
Mula2 dulu fikir mahal la... tapi bila congak kembali satu bekas ni tahan 3 bulan... mean sebulan habiskan lebih kurang RM50 ja..





No comments: