Monday, October 30, 2017

TRIPLET: Kenapa Tak Rancang!

Assalamualaikum..

Bila saya disahkan mengandung lagi dan TRIPLET
ramai yang agak risau dan bertanya.."Kenapa tak ambil perancang"
Okey sebelum itu mesti ramai yang tanya kenapa?
sebb beza umur Dzakirul dengan pregnancy kali ini hanya setahun 4 bulan..mean bawah 2 tahun..dan previous ni czer.. so i already have 2 scar..
1st one i mymectomy
2st Czer masa bersalin Dzakirul

Okey sebenarnya....saya bukan x pernah ambil...pernah cuba ambil pil (walaupun hubby kata xpayah) but lepas itu susu saya drop giler... saya mmg penyokong tegar penyusuan ibu..bila susu drop saya jadi stress..makan makin merudum la susu saya..

bayangkan satu sesi pumping section 20 minit just get 3 oz maksimum... sehari anak saya perlukan more then 15 oz ... dengan jadual kelas 30 waktu menyebabkan ebm untuk si anak nyawa2 ikan

then bila lihat kawan2 yang cucuk atau implano... mengalami naseb yang sama..so benda itu buatkan saya menjadi takut...

untuk naikkan kembali production susu dua minggu juga power pumping tengah malam...but still maksimum 4oz one section... but Alhamdulillah  is enough for my baby sebb tak lama lepas  tu dah on solid food.,

Lepas Dzakirul turn 1 yo mg cadang nak implno je.but time tu bz ngn thesis, analisis data..mmg tak ada masa nak jumpa gyne lagi...

itulah kisahnya.....
bukan sengaja xmau ambil perancang
saya bukan ibu yang "gifted" susu meriah sampai boleh ada anak susuan..
tapi saya usaha untuk breastfeed anak saya..so mommy2 kat luar jgan bg alasan susu tak banyak x boleh BF anak...
 Walaupun pump susu dapat sikit..doa agarnya menyenyangkan anak... maka susu akan cukup..  yqang penting cari penyokong...cari ilmu okey...




No comments: