Saturday, May 24, 2014

~ bila hati dah RINDU~

Assalamualaikum
bila hati dah rindu
rindu ada siapa?
wah cik cahya bahaya taw status rindu2 nie
hahaahahah
ok..oleh kerana databes USM gelong, so cik cahya buat taipan di sini sahaja
melihat anak bujang muhammad irfan naufal dah boleh berlari, dah banyak akal dah nak bersunat lagi 3 hari..wahhh anak saya semakin membesar
setahun 3 bulan adalah umurnya... Alhamdulillah Allah pinjamkan nikmat ini kepada cik cahya
 berbalik pada entry ( kalau saya sembang pasal anak bujang nie mesti xakan habisnye)

sebenarnya bila melihat rakan2 menambah bilangan penduduk syurga..cik cahaya rindu akan bau syurga itu
org kata kanak2 yang lahir nie berbau syurga kan
so bermula lah iktiar untuk ke arah itu
tak takut ker study belum habis
apa nak takut rezeki itu di tangan Allah
saya masih berusaha habiskan PHD saya
dalam masa yang sama saya yakin dengan pertolongan Allah.. saya mamp lakukannya
orang kata tahajud untuk kekuatan
Alhamdulillah cik cahya dapat kekuatan untuk tunaikannya untuk kekuatan
bukan apa, sebelum nie stay up 3 pagi untuk buat kerja PHD, seminggu ja dah demam.. mana tak demamnya
3.00 to 500 am dan study
5.00 t0 6.00 am siap nak ke sekolah
kul 4.00 pm baru balik sekolah
then main ngn anak bujang dan kul 8.00 pm
masak lagi kemudian tidurkan anak bujang kul 10.00 pm
( so kalau ada yg complain why cek bagi anak tido awal plzzz i need to wake up early 3.00 am )

bila dah demam... so cik cahya dah x berani nak stay up
bila x stay up cik cahya dan sempat nak sentuh PHD
bila jadi macam tu saya sudah MEROYAN tak tentu pasal
marah semua org disekeliling
YA Allah lemahkan iman cik cahya

so buat sekian kalinya 
AKU KENA KUAT
AKU KENA STAY UP
AKU XMAU SAKIT
so cik cahya buat la eksperimen
bangun solat tahajud, solat hajat minta Allah permudahkan
Alhamdulillah selama sebulan ianya berjalan.. walaupun ada hari yang terbabas, tapi cik cahya dapat rasa kelainannya
BETUL LA ALLAH ITU TEPATI JANJINYA
(so korunk tunggu apa lagi kalau nak minta doa bangun la tengah malam ye)

Dalam masa sebulan ini juga cik cahya minta agar dipermudahkan rezeki anak jika Engkau tahu aku mampu YA ALLAH...
so kalau betul Allah nak beri ini bermakna cik cahya mampu kan
kalau Allah x beri lagi tu tandanya saya masih lemah!

tapi mmg cik cahya rindu akannya... hihih :-) Doakan yang terbaik... jangan berhenti.
DHUHA dulu jom!!


p/s : maaf jika typo.. sebb xdan nak cek tengah berbengkel!!

No comments: